Dorinta de Schimbare

MG_3623

Am o prietenă care în dorința ei de schimbare este în stare să facă ceea ce fac femeile de obicei, să facă experimente pe ele însăși. Tunsoare nouă, eșarfă nouă, unghii vopsite în culori tipatoare, să incerce să facă ceva diferit…măcar ceva.
Eu nu sunt de loc altfel.

În dorința mea de schimbare parca brăzdez totul în jur. Devin nemulțumită de una de alta, mă obosește să văd una alta. Încep să caut pricina nemulțumirilor mele, și uneori o găsesc, cred eu… . Mut patul din locul în care era cîndva, aranjez florile de cameră într-o alta ordine, mănînc ceva diferit. Și mă prind obsedată de a face multe schimbări pentru a-mi îmbunătăți viața. Însă ceea ce eu de cele mai multe ori uit, este că o schimbare adevarată vine din interior.

Și de fapt, nu este mai rea viața mea ca cea de ieri, e tot aceeași, și are noi binecuvîntări în ea, însă ceea ce se schimbă este atitudinea mea față de ea.

Perspectiva.

M-am săturat… aud adesea! Și de cele mai multe ori aud așa lucruri la altcineva, fiindca nu sunt deprinsă să mă ascult pe mine însumi, să-mi aud ofurile și tînguielile.

Și-mi aduc aminte de poporul evreu cînd în călătoria lor prin pustiu înspre țara promisă, apoi în rătăcire prin pustiu timp de 40 de ani adesea ajungeau să cîrtească și să fie nemulțumiți.  De ce să fii nemulțumit cînd știi că Dumnezeu te călăuzește? Nu era motiv, dar așa este natura noastră păcătoasă, mereu nemulțumitoare. Atunci cînd perspectiva ochilor lor era îndreptată către țara promisă inima le era plina de mulțumire, entuziasm și bucurie, însă atunci cînd ochii lor priveau doar 2 metri în jurul lor, și vedeau nisip, mult nisip, se trezeau cu inima mîhnită și se adînceau în nemulțumire.

Așa suntem noi oamenii „Ne pierdem răbdarea pe drum” (Numeri 21: 4) ne săturam să așteptăm, vrem totul repede, și cînd simțim că ceva nu este în regulă în viața noastră vrem schimbare rapidă, urgentă.

Văd în scriptură cum Dumnezeu „Îi călăuzea”  cîte minuni, cîtă grijă. Le vorbea, le arăta calea, îi îndruma, și mă întreb care era problema lor? Era aceiași cu care mă lupt și eu azi mii de ani mai tîrziu. Nemultumirea. Perspectiva.

Ceea ce ieri primeam și vedeam ca o mare binecuvîntare astăzi vedem ca o „mîncare mizerabilă, de care ni s-a scîrbit sufletul” (Numeri 21: 5)

Dumnezeu ne dă întodeauna ceea ce are El mai bun, că doar suntem copiii Lui.

„Totuși El a dat porunci norilor de sus și a deschis porțile cerului. A făcut să plouă asupra lor cu mană, le-a dat grîu ceresc. Au mîncat cu toții pîine aleasă (pîinea îngerilor) și le-a trimis hrană pe săturate. ” (Psalmii 78: 23-25)

Mă uit la acest Dumnezeu milostiv, bun și mă omoară nemulțumirea din inima mea.

„Nu trebuie să schimbăm ce vedem, Numai cum vedem.” Ann Voskamp
Am înțeles că schimbarea se întîmplă în interior.

„Perspectiva din care privesc e cheia care îmi deschide porțile Lui.” Ann

…și adevărul care mi-a schimbat total perspectiva a fost acesta:

„Viața ți se schimbă atunci cînd o primești cu mulțumiri fără să ceri să se schimbe ceva.” Ann

Atunci cînd privești din unghiul corect, din perspectiva corectă, nu ai nevoie sa mai schimbi ceva.

(Pentru prietena mea)

Lasă un răspuns

