Întreabă-L pe Domnul…

       IMG_1965
          După 40 de ani petrecuți în pustie datorită unei greșeli, acum poporul evreu era foarte atent la ceea ce Domnul le poruncea și luau foarte în serios orice Cuvînt venit din partea Domnului.
Citeam astăzi Iosua 8 în care se descrie cu lux de amănunte cucerirea uimitoare a cetății Ai. Iosua are grijă să reamintească fiecărui luptător „sa faceți întocmai după Cuvîntul Domnului” v. 8, fiindcă le era garantată biruința asupra cetății ” căci Domnul, Dumnezeul vostru o va da în mîinile voastre” v. 7. Îmi imaginez starea de spirit a luptătorilor înainte de marea bătălie, îmi imaginez că și cel mai fricos luptator era acum în culmea curajului în urma auzirii acestor cuvinte.
         Domnul era cu ei, o, și ce curaj am cînd știu sigur că Domnul e cu mine în lucrul pe care îl am de făcut sau în bătălia pe care o am de dat. Îmi amintesc de siguranța cu care înaintezi în pofida dificultăților atunci cînd știi că Domnul ți-a spus exact ce să faci. Ce pace am în inimă și ce liniște chiar în mijlocul furtunii. Fiindcă știu că El este stăpîn. „Îndreaptă spre Ai sulița pe care o ții în mînă, căci am să dau în mîna ta cetatea” v 18.
          Și Domnul era cu ei, și este și cu mine astăzi, și ar vrea să dea în mîna mea orice cetate care îmi stă în calea unei vieți îmbelșugate, a unei vieți în țara promisă. Ce se cere de la mine este să-I fiu ascultătoare, doar atît. Și vreau să-I fiu ascultătoare însă mintea mea uită atît de repede, și parcă mai ieri El mă conducea prin mijlocul Mării Roșii ca pe uscat, iar astăzi am uitat.
        Și trecură doar cîteva zile, și toti se bucurau și iată că Iosua ne povestește o altă situație, popoarele care trăiau în țara canaan s-au aliat, și s-au folosit de un viclesug ca să-și salveze viața. Au trimis cîțiva bărbați care dînduse mesageri veniți dintr-o țară îndepărtată, doreau să obțină de la Israel un legămînt. Și în timp ce citesc mintea deja îmi aleargă înainte și văd finalul glorios. Dumnezeu fiindcă le vede pe toate Le va dezvălui vicleșugul înaintea poporului Evreu și acești oameni vicleni vor fi nimiciți. Și ce final glorios!!!
Și citesc în continuare să văd ce a facut Israel.
Și ce-a făcut lsrael vă întrebați?
„Ei le-au verificat proviziile (dovezile care camuflau perfect adevărul) și nu L-au mai întrebat pe Domnul”. (Iosua 9: 14) 
      Ce durere, și ce tristețe cred că a simțit Dumnezeu în acel moment. Chiar și eu simt tristețea… 
Atît de mult dorea El să-i învețe să alerge pe genunchi în orice circumstanță din viață, și iată iarăși dovada că nu învățaseră lecția. Trist, și de aș proceda eu acum, în secolul 21 altfel. O de aș fi altfel.
IMG_3117
     Doamne învață-mă să alerg la Tine în orice circumstanță din viața mea.
     Învață-mă să vin la sfatul Tău.
     Învață-mă să nu acționez pînă nu ți-am cerut sfatul, căci Tu le cunoști pe toate.
      Poate uneori ni se par situațiile destul de simple, și rezolvarea destul de evidentă, însă chiar în acele situații trebuie mai mult ca oricind să caut să ascult de Cuvîntul Tău.
      Oare cînd a învățat această lecție poporul Evreu?
      Oare cînd o voi învăța eu?

 

Lasă un răspuns

