Mulțumirea e o Jertfă

DSC_0308

Călătoria mea cu cartea „O mie de daruri” a luat sfîrșit cîteva săptămîni în urmă, iar dorința de a-mi număra darurile din viața mea deja nu mai este ușoară.  Acum eu trebuie să învăț să mă disciplinez. Să învăț să perseverez.

Oare cine a zis că a fi mulțumitor este o sarcină ușoară, că a te bucura de lucrurile din jur și al recunoaște pe Dumnezeu în ele și ai mulțumi Lui pentru ele în viața ta este ușor? Acum cînd experimentez acest lucru pot să recunosc că nu este ușor. Dar vreau să am o inimă mulțumitoare și această deprindere trebuie gravată adînc în inima mea. Cu cît deprinderea de mulțumire capătă mai mult teren în inima mea, obiceiul de a fi nemulțumitoare capătă mai puțin.

Și ori de cÎte ori aș vrea să spun mulțumesc, parcă ochii mi se înțețoșează de umbrele nemulțumirii și darurile pe care le am în viața mea și datorită cărora aș putea să-I aduc Lui laude mai mari le văd întortocheate. Le privesc prin prizma eu-lui și lucrarea măreață a Lui Dumnezeu este umbrită.

Citind Cuvîntul Lui descopăr pasaje prețioase despre mulțumire pe care altă data nu le observasem.

„Adu-I ca jertfă lui Dumnezeu mulțumire.” Psalmii 50: 14

„Închinați-vă Domnului cu Mulțumire” Psalmii 147: 7

„…să aducă jertfe de mulțumire Psalmii 107: 22

Să fie mulțumirea atît de greu de practicat?

Cred că este ușor să mulțumești superficial, m-am prins la aceasta, să scrii dintr-o răsuflare 30 de motive pentru care ești mulțumitoare fiindcă le-ai îngrămădit așa dintr-o data pe toate pe care le-ai trăit timp de cei 20…și, de ani ai tăi, dar ce se întîmplă atunci cînd trebuie să continui călătoria? Cînd trebuie să mulțumești atunci cînd nu mai sunt motive evidente? Ce faci atunci cind ți-e dificil să le vezi în momentele obișnuite ale vieții?

Pur și simplu este nevoie să nu te oprești să practici, să continui să scrii, să încerci să perseverezi.

Eu am ajuns să scriu mai rar, însă continui s-o fac. Iată în așa momente aducem lui Dumnezeu ca jertfă- mulțumire. Căci nu o facem din ușurință, ci căutăm să ne transformăm mintea și inima continuînd să mulțumim. Caut să văd cu ochii chiar dacă vederea îmi este greu afectata de nemulțumire. Caut să traiesc diferit.

………..

  1. Oameni dragi

  2. Checul Vioricăi

  3. Urechi gata să te asculte oricînd

  4. Rita Springer- entuziasmată ca să ne primească în casa ei.

  5. Plăcerea de a confecționa cercei.

DSC_0033

  1. Caracterul perfect al lui Dumnezeu

  2. Bucuria de a bea o cafea draguță la Tucano

IMG_7171

  1. Plăcerea primei sorbituri dintr-o cafea frumos ornamentată.

  2. Dispoziție bună si duh liniștit chiar de sunt bolnavă.

…………

Un gând despre „Mulțumirea e o Jertfă

Lasă un răspuns

