Eu citesc! Tu citești?

DSC_0141

Nu sunt o persoană căreia i se dă ușor cititul.

Citesc, însă nu atât de des pe cit mi-aș dori, nu atât de consecvent și nu atât de mult.

Oamenii învață multe lucruri din cărți, de aceea sunt provocați să citească. Învățam din experiențe, din înțelepciune, mai suntem provocați să medităm, și chiar de fură mult timp e totuși o experiență extrem de bună. Eu, învăț lucrurile astea din lucruri practice, din experiențe personale, poate nu atât de mult din citit, dar oricum: eu citesc.  Să citesc pentru mine este o provocare. Eu vreau să citesc, și citesc.

Nu pot spune că în viața mea de până acum am reușit să citesc sute de cărți, mii de cărți, cum poate unii din voi ați citit, însa orice carte n-am citit-o o țin bine minte. Țin minte deciziile pe care le luam după ce citeam, țin minte ca eram provocată să fac ceva diferit cu viața mea și fiindcă sunt o persoana practică chiar îmi suflecam mânicile ca sa fac ceva schimbări în viața mea.

O carte m-a provocat să dezvolt în mine o inimă mulțumitoare. Alta m-a provocat să cred ca sunt creată ca sa fiu femeie adevărata și sa încep sa trăiesc acest lucru. Să caut sa-L cunosc pe Dătătorul de Vise, și să țintesc spre El în călătoria mea pe pământ. Să continui să înțeleg ca fericirea vine doar dintr-o relație profundă cu El, că viața nu iți este semnificativă decât atunci când El este centrul ei.  Alta m-a provocat să-L privesc pe El, Creatorul tuturor lucrurilor în afara standardelor.

Și orice carte nu iau în mână îmi arunca o provocare.

Orice carte are un impact adânc în inima mea, mă învață ceva, iar eu nu sunt împotrivă să învăț lucruri noi, sau să fac lucruri noi mai ales dacă metoda te inspiră.

Unele cărți care ți se lipesc de inimă și de aceea într-o zi am început să număr, sa număr până la 1000.

Iar momentul preferat în procesul de citire este atunci când ajung cu cititul la a patra parte a cărții, atunci când lupta mea devine mai ușoară, când nu mai sunt nevoită să lupt ca să nu las cartea undeva pe raft și să dau uitării că mai am de citit din ea, atunci când simt gustul finalului unei cărți bune.

Uneori citesc aceiași carte de câteva ori ca să savurez din nou și din nou din plăcerea pe care o ai atunci când o citești pentru prima dată, însa deseori simt că pierd timpul în zadar. Dacă o carte vrea să-ți spună ceva ți-a spus chiar din momentul când ai citit-o prima dată, poți s-o mai răsfoiești însă profunzimea nu e neapărat că va fi alta.

Nu este așa cu cartea mea preferată- Biblia. DSC_0010

De câte ori n-aș citi-o de atâtea ori dau peste ceva diferit, nou, lucruri pe care parca le-aș citi pentru prima dată. Continui să citesc. E impresionant câte provocări iți arunca și cite mii de lucruri poți învață din ea. Este singura Carte care te surprinde cu profunzimi noi și noi la o citire repetată.

Unele cărți poartă în ele natura să fie citite doar de o anumită categorie de oameni, însă Biblia cuprinde în ea toate categoriile de cititori înrăiți de pe întreg globul, ea e nemaipomenită, nu te plictisește, iar comorile pe care le vei găsi în ea vor avea impact veșnic.

Citește-o!

DSC_0159

2 gânduri despre „Eu citesc! Tu citești?

  1. Foarte frumos ai scris, Kishikitoka! Ma bucur ca totusi gasesti timp sa citesti si mai ales Biblia care transforma vieti si din care ai de invatat ceva nou in fieacre zi,si de fiecare data descoperi lucruri tot mai profunde. Ma bucur ca ai o relatie profunda cu Creatorul si in acelas timp frica de El pentruca, spunea psalmistul ca inceputul intelepciunii este frica de DOmnul, si am constat ca ai destula firca 🙂 adica ai multa intelepciune. E placut sa citesti orice pentruca din fiecare carte sau articol citi imbogatesti IQ-ul si bagajul de experienta. BRAVO

    Apreciază

  2. 🙂 Wow, Rinkashikitoka, multumesc atit de mult de aprecierea ta. Apreciez faptul ca nu ai uitat numele noastre si apreciez ca ti-ai facut timp sa ma vizitezi. Multumesc pentru inima ta. 🙂 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

