O Comoară

DSC_0095DSC_0101Geograf în sânge, aventuristă în inimă și prin viață ca un călător fără oprire. Călător în căutare de aventuri, comori și lucruri ascunse, lucruri de preț, cu valorare inestimabilă. Chiar dacă îmi petrec aproape toate cele 365 de zile din an în oraș, în același oraș- Chișinău, inima mea este mereu într-o aventură și căutare de comori.

„O comoară”

Aceste cuvinte îmi fac inima să-mi tresalte voios, iar pe copilul din mine, încă viu, îl entuziasmează enorm.

DSC_0106 DSC_0103

Comori

Comoara piratului Barbă Neagră- Faimosul pirat Edward Teach, cunoscut și drept Barba Neagra, și-a petrecut numai doi ani (1716-1718) prădând mările. Însa, aceasta scurta perioada i-a fost suficienta pentru a strânge o comoara imensa. În timp ce spaniolii erau ocupați să pună mâna pe aurul și argintul din Mexic și America de Sud, Barba Neagra și camarazii săi au așteptat răbdători, după care s-au năpustit asupra corăbiilor încărcate cu comori prădându-i pe spanioli. Barba Neagra a devenit, în scurt timp, cel mai de temut pirat, căpătând o reputație de om crud și lacom. Povestea piratului Barba Neagra a servit drept sursa de inspirație pentru scenariștii trilogiei Pirații din Caraibe.

În noiembrie 1718, locotenentul britanic Robert Maynard l-a decapitat. Barba Neagra a recunoscut în fata călăilor săi ca și-a ascuns comoara, însă nu a dezvăluit unde. Comoara ar putea fi ascunsa undeva pe Insulele Caraibe, în Golful Chesapeake din Virginia sau în grotele din Insulele Cayman. Cert este ca nimeni nu a reușit să o găsească și mulți încă o mai caută.

DSC_0109 DSC_0112 DSC_0116

Aceasta este una din zecile de alte istorii despre comori ascunse și până în prezent negăsite. Lecturarea articolelor despre acestea ma face să-mi doresc găsirea lor, și chiar aventura din procesul de căutare. Chiar dacă niciodată nu voi ajunge pe Insulele Caraibe în căutarea comorii lui Barba Neagră am în viata mea comori găsite și comori în căutarea cărora sunt.

Împărăția Cerurilor este ca o comoară ascunsă într-un ogor.

Omul care o găsește, o ascunde și, de bucurie, se duce și vinde tot ce are și apoi cumpără ogorul acela.”

Matei 13:44 (Biblia!)

DSC_0114

Așa cum oamenii bogați din vechime nu aveau bănci sau seifuri, ei își transformau bogățiile în metale prețioase pe care apoi le ascundeau în pământ, într-un loc cit mai sigur și neștiut de nimeni. Deseori fiindcă omul care ascundea comoara murea, sau era luat prizonier atunci când cineva invada țara comoara rămânea ascunsă, și nimeni nu mai știa unde să o caute sau unde fusese ascunsa ea.

Zeci de ani mai târziu în timp ce un om simplu care muncea cu ziua la pământ, dădea întâmplator peste o comoară ascunsă. Decizia cea mai înțeleaptă era să vândă tot ce are, să cumpere acel ogor iar mai apoi să se bucure întreaga viață de comoară. Să vândă tot?!… uneori aceasta îndemna o vacă, o casă, niște oi. Era nevoie ca vândă toate astea doar ca sa cumpere un lot de pământ. Îmi imaginez ce gânduri trebuie sa fi avut soția și familia lui. DSC_0118

A fost o zi în viața mea când am vândut Totul. Credeam ca am valori. Cel puțin așa Lumea din jur le numește. Valori ca: mândrie, tradiție din moși strămoși, Eul meu, bani, faimă, prieteni, distracții, ….. Însă ceea ce aveam nu se compara nici pe departe cu comoara pe care o găsisem.

Am vândut totul ca să cumpăr acel ogor.

I-am zis lui Isus că-i dau întreaga mea viață, și am renunțat la Totul pentru El. Iar El mi-a dat în schimb comoara.

Comoara ceia de neprețuit e Viața Veșnică.  Eu credeam ca am valori. Însă nimic nu se compara cu ceea ce El avea sa-mi ofere. Salvarea Sufletului meu!

Decizia a fost doar a mea.

Îmi imaginez ce au gândit ce-i din jur: Vinzi tot ce ai doar ca sa cumperi un ogor?

Da! Știu că pare o nebunie, însă ceea ce-mi oferă El (Viața Veșnică- Salvarea Sufletului de la iad) nu-mi poate oferi nimeni.

DSC_0127

 

 

 

Lasă un răspuns

