Atunci cînd Toamna nu e anotimpul tău preferat.

DSC_0243

E toamna târzie. Uneori frigul e cumplit, afara și în case, e umezeala mare, e posomorit, de aceea ma prind adesea mormăind și exprimînd același gînd „ce tare vreau să fie vară”. Norii stau gramadă deasupra acoperind soarele acela vesel și călduț care în toată perioada calda a anului parcă te trage mereu afară din casă. Vara, ce tare vreau sa fie vara însă vara aceasta n-ar să vină doar pentru mine. Ma mișc agale, căci așa e atmosfera aceasta de toamnă și ea te învăluie. Și ploile astea neprevazute care iți strica încălțămintea și îți face parul să explodeze în bucle ondulate. Și ce sa-i faci toamnei? Și ce sa faci în orașul acesta pe asa timp? …..

Cu mormăitul n-am s-o scot la capăt. Și tot gîndind așa mi-am readus aminte de un  secret pe care de mult îl știam însă iar îl uitasem- Mulțumirea!

Mulțumirea e secretul pentru toate lucrurile.

DSC_0155

Și nu credeam vreodată că voi putea iubi ceva ce nu iubesc, nu-mi place și ce niciodată nu mi-a plăcut. Iată astăzi am iubit frigul, am iubit toamna. Am stat minute în sir căutând acele lucruri pentru care pot sa fiu mulțumitoare, am văzut frumosul din spatele umbrelor acestui anotimp rece. Și cit de impresionant nu ar fi e minunat ceea ce poți găsi.

O cada înspumată. Aburii umblu baia vioi, iar frumusețea acestui anotimp o vad din ce în ce mai clar. Mulțumesc. Și în acel moment ochii mi se deschid complet. E frumos. Chiar și ceea ce eu nu obișnuiesc să iubesc e frumos.
Cînd dacă nu acum cînd îmi clănțănesc dinții în gura de frig am să prețuiesc deplin o baie fierbinte.

Sunt mulțumitoare….și scriu.
443. O cada fierbinte înspumată.

Când dacă nu în anotimp rece am să prețuiesc o băutură calda, iar eu ascunsa sub păturică ținând în mîna o carte bună- 444.

Cînd dacă nu acum o sa privesc cu bucurie și pace acei primi fulgi de zăpadă, și am să aștept cu nerăbdare să mă trezesc dimineață iar afara totul sa fie alb, alb- 445.

Ce mare entuziasm am numai cînd ma gândesc la toată atmosfera ceea plină de vîlva a Crăciunului. Steluțe, ghirlande, brăduți, oameni de zăpadă și căldura și atmosfera din casă- 446.

Ce bucurie ai atunci cînd întri din frigul de afară în căldura unui apartament unde se simte miros de prăjituri.
Văd cadouri, zeci de cadouri, iar inima mea este mulțumitoare….și scriu.
Inima mea se umple de bucuria acestui anotimp neiubit de mine cîndva.
Secretul este într-un grăunte de mulțumire!

Continui sa număr: 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453…

Lasă un răspuns

